Friday, 18 October 2019

Digelar Anak Angkat



Hai pembaca semua....tajuk diary hati hari ni 'digelar anak angkat'. Korang mesti ada yang lalui benda yang sama dalam hidup ni kan?...apa perasaan korang bila adik beradik korang gelar korang anak angkat? Marah? Sakit hati? Semua adakan. Siapapun akan rasa sakit hati bila digelar sebagai anak angkat oleh adik beradik sendiri.

Kenapa adik beradik aku gelar aku anak angkat? Sebabnya, muka aku lain dari yang lain. Aku, ada 5 adik beradik. Aku anak ke3. Dalam 5 beradik tu, muka aku je yang xsama dengan yang lain. Sebab tulah adik beradik aku terutama kakak aku yang sulong kata aku anak angkat. Muka aku ala-ala mamak gittewww...Kira muka kacukan lah ni. Hahahahaha..

Zaman Kecilku



Aku Lezz. Cukuplah aku kenalkan diriku dengan nama pendek sahaja. Banyak yang nak aku tuliskan dalam ruangan blog ini umpama diary kehidupanku. Bezanya, diary dulu-dulu ditulis dalam bentuk buku, sekarang ni dalam bentuk elektronik. Jadi lebih senang untukku berkongsi cerita dengan pembaca agar coretan ku ini dapat memberi manfaat dan ilmu kepada yang sudi membaca.

Masa kecilku tidak banyak perkara yang indah berlaku. Aku, seroang anak kecil yang selalu dipinggirkan samaada dalam keluargaku sendiri ataupun keluarga besar bersama-sama dengan sepupu-sepupuku. Akibatnya sampai ke besar aku memang suka 'lone ranger'. 

Mungkin sebab perbezaan warna kulit dan wajahku yang tidak mirip kepada keturunan Melayu menjadikan aku sering dipanggil 'anak India'. Lama-lama aku dah tak kesahpun nak paggil aku macam tu.